Garantie
Recht of (on)terecht?
Bij de aankoop van onze quadcopters ga je onherroepelijk akkoord met onze algemene voorwaarden. Echter, de meeste mensen klikken tijdens het afrekenen simpel op ‘akkoord’ zonder te lezen wat deze voorwaarden inhouden. Dit wetende willen we je een aantal zaken goed uitleggen zodat hier geen misverstanden over ontstaan. Achteraf schermen met onze algemene voorwaarden is niet ’vriendelijk’, soms noodzakelijk. Graag leggen we punt 4 (aansprakelijkheid), ook wel garantie genoemd, zo duidelijk mogelijk aan je uit. Beslis zelf of je de moeite wilt nemen dit stuk te lezen.
Minicopters test IEDERE quadcopter zeer uitgebreid voor we overgaan tot verzenden. Op de factuur en pakbon staat wie de test heeft gedaan. Het testen word zorgvuldig uitgevoerd door mensen die regelmatig een quadcopter vliegen en bekend zijn met ons assortiment.
We controleren op zichtbare fabricage fouten, het missen van (reserve)onderdelen en het functioneren van alle motoren en gyro’s. Tevens voeren we een eenmalige, korte binnenvlucht uit. Hierbij testen we het horizontale stijgen en de automatische stabilisatie. Zo weten wij en jij zeker dat je aangeschafte quadcopter 100% functioneert en je er, na het laden van de accu en het plaatsen van batterijen, direct mee kunt vliegen.
“Mijn quadcopter doet het niet goed, ik kan er niet mee vliegen!”
Soms is de handleiding niet geheel duidelijk of word deze niet (goed) gelezen. Meestal is het onkunde waardoor de quadcopter niet naar wens functioneert. Geen schande, geen schaamte. Stop met proberen en neem contact met ons op. We begeleiden je en geven je graag en gratis advies hoe eventuele problemen op te lossen. Vlieg niet door met een onnodige grote kans op schade en/of ongelukken. Lees ook de pagina 'tips & trucs'.
Een quadcopter, ook deze minicopter, is geen speelgoed. Er is ervaring nodig om ze te leren beheersen. Denk niet dat je er direct mee weg vliegt! Ga er van uit dat je, zeker in het begin, regelmatig zult ‘crashen’. Vliegen, neerstorten, vliegen en weer neerstorten.
Alhoewel onze quadcopters veel kunnen hebben kan het resultaat van een crash een breuk, scheur of ander probleem veroorzaken dat gerepareerd dient te worden. Voor de duidelijkheid, dit valt niet onder garantie. Minicopters kan niet voorspellen hoeveel crashes een motortje, gyro, LED lampje etc. zal overleven. Konden we dat wel dan waren we inmiddels miljonair. Gaven we hier garantie op dan waren we inmiddels failliet. We kunnen het niet mooier maken.
De kans dat er iets kapot gaat is iedere vlucht en na iedere crash even groot. Besef dit voor je gaat vliegen en voor je bij ons een quadcopter koopt. Sommige mensen vinden het logisch als er na 100 vluchten iets kapot gaat maar accepteren dit niet na slechts 1 vlucht. Nogmaals en duidelijk, we kunnen geen garantie geven op een product dat gebruikt is en schade heeft opgelopen anders dan transportschade. Als je dit niet kunt accepteren is het verstandiger een andere hobby te kiezen. Vliegen betekend vroeg of laat het aanschaffen en repareren van onderdelen. Net als iedere andere RC hobby overigens. Minicopters spreekt uit ruime ervaring.
Geen enkele hobbywinkel zal een gebruikt, kapot RC artikel terug nemen en vervolgens de aankoopkosten terug betalen. Minicopters is één van de weinige (zo niet de enige?) shop waar dit zo uitdrukkelijk wordt gemeld. Waarom? Onduidelijkheden en misverstanden vragen om onnodig geruzie. We gebruiken deze tijd liever om je quadcopter goed en uitgebreid te testen zodat we zeker weten dat je een mooi en goedwerkend product van ons krijgt. Dat is waar je voor betaald en waar je recht op hebt!
Meldingen van niet goed functionerende quadcopters dienen binnen 3 dagen via e-mail gemeld te worden. 3 dagen is lang genoeg om zowel binnen als buiten een testvlucht uit te voeren. Meldingen die later worden gedaan nemen we niet in behandeling. Geen uitzonderingen.
Indien jij als koper en wij als verkoper akkoord gaan met een (gedeeltelijke) terugbetaling binnen de 3 dagen termijn dan wordt deze tijdens werkdagen binnen 48 uur uitbetaald. Het retour sturen van artikelen naar Minicopters is altijd voor de koper.
Reparaties binnen de 3 dagen termijn worden enkel door Minicopters uitgevoerd hetzij anders overeengekomen. Vervangende onderdelen zijn altijd origineel en nieuw. Indien een onderdeel niet op voorraad is zullen we voor de snelste bestel procedure kiezen. Ongeacht de kosten die dit met zich mee brengt. Tevens retourneren we het gerepareerde item op onze kosten.
Vragen en/of opmerkingen? Neem contact op!
Copyright 2012 Minicopters
De teksten op deze website zijn auteursrechtelijk beschermd
Ervaringen / reviews
In alle opzichten krijgt René van ons een 10+ ! Daar waar andere reparatiebedrijven soms de neiging hebben liever een nieuwe drone te verkopen, he...
Rob T. uit Hengelo GldRené is een kundig en gezellig persoon, hij heeft bij m'n Mavic pro de gimbal gerepareerd, waar ik bijzonder tevreden over ben. En dat tijdens m'n ...
Koen uit HaastrechtSuper service. Onze mini2 was gecrashed. Gimbal los, kabels kapot getrokken en connector van het moederbord gesloopt. Een ander zou zeggen; nieu...
Edwin Perfekt uit OosterhoutTop service, snel, deskundig, werkt heel secuur. Mijn drone was gecrashed, na wat ongemak met een beunhaas ben ik op zoek gegaan naar een echte ...
sheer uit AlmereNa een crash was er nogal wat schade. Ik had zelf al een gebroken arm vervangen, maar de gimbalkabel en errormeldingen ging m'n petje te boven. Re...
Peter uit Hongerige WolfDe DJI FPV was net een maandje uit en ondanks dat hij er nog nooit één op de werkbank had gehad was mijn probleem snel en vakkundig opgelost. Ik ko...
Jimmy uit RosmalenRené heeft mijn Dji Mavic Mini geweldig hersteld na een val. Toen mijn drone afgelopen weekend in de afdaling een takje raakte en een armpje brak w...
Tom uit Apeldoorn